Uncategorized

Van 0 naar 5k: Update 1

Bijna twee maanden geleden vertelde ik jullie in mijn eerste 0 naar 5k blogpost dat ik dus aan de slag zou gaan met het trainen voor een 5k. Nou, anders dan het bovenstaande beeld doet geloven, kan jullie vertellen dat het helaas niet zo goed is gegaan als ik had gehoopt.

Het weer

Sanne en hitte gaan niet goed samen. Net toen ik er weer een beetje lekker in zat werd het bloedheet. Ik ga met 25-30 graden niet hardlopen en uiteraard duurde het heel lang voor het weer een beetje ging afkoelen. Met andere woorden, ik ben een aantal weken achtereen niet gaan hardlopen en ik was er compleet uit. Op de momenten dat ik wel ging hardlopen (voornamelijk ’s ochtends) wilde het voor geen meter en dat werkt nou niet echt motiverend.

Spieren trainen en wandelen

Wat ik wel heb gedaan is bij de Action een yogamatje en dumbells gekocht (respectievelijk €2,80 en €4) en heb ik met behulp van YouTube filmpjes spier oefeningen gedaan. Ik vond onderstaande filmpje voor een beginner als ik vrij ideaal. Omdat het in huis gelukkig koeler is dan buiten heb ik dit wel met enige regelmaat kunnen volhouden.

Daarnaast wandelen Wouter en ik bijna iedere avond een flink stuk. Of we gaan hier in de buurt gewoon op pad of we zoeken in het weekend een leuke wandelroute op. Wandelen is een vrij makkelijke manier om toch aan beweging te komen en het werkt ook altijd wel ontspannend, ook belangrijk!

En nu dan?

Succes behaal met je met vallen en opstaan, dus ik ben weer opnieuw begonnen met het 5k programma. Het is buiten gelukkig weer koeler, maar helaas gaat het hardlopen me nog steeds niet heel makkelijk af. Ik denk omdat ik gewoon te onregelmatig train. Maar ik blijf volhouden! Opgeven is niet iets wat in mijn vocabulaire zit en ik moet en zal in het najaar een 5k hardlopen!

En hoe gaat het met jullie? Blijven jullie wel lekker sporten als het bloedheet is?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Close