Browsing Category

Review

Review

Review: New York Kerstmis Bakboek

Ik ben dol op New York, ik ben dol op kerst en ik ben dol op bakken. Je begrijpt, ik word erg blij van een titel als New York Kerstmis Bakboek.

In het eerste opzicht is het een mooi boek. De foto’s hebben een heerlijke kerstige sfeer, ik krijg meteen zin om te bakken en het liefst stap ik vandaag nog in het vliegtuig naar NYC. Het lijkt er op dat een aantal doelen van het boek al zijn bereikt en dan heb ik het nog niet eens echt goed bekeken. Maar ben ik na het lezen nog steeds enthousiast?

Continue Reading

Review

Review: Nachtboek

Ik heb een beetje een gekke relatie met het fenomeen ‘de nacht’. Ten eerste ben ik een avondmens; ik krijg ’s avonds veel meer voor elkaar dan ’s ochtends. Daarnaast slaap ik voor mijn gevoel heel licht, droom ik veel en over de vreemdste dingen en ben ik al gauw bang in het donker.
Continue Reading

Creatief Review

Review: Brushlettering voor Iedereen

Zoals jullie ongetwijfeld zo onderhand weten ben ik dol op brush lettering. Toen ik de vraag kreeg of ik een review wilde schrijven over dit boek was ik natuurlijk meteen enthousiast! Gelukkig zijn er inmiddels een paar Nederlandse boeken over moderne kalligrafie en brush lettering beschikbaar, maar echt veel keuze heb je nog niet. Dus het boek van Carla Kamphuis zou zo maar een mooie aanvulling kunnen zijn op alle Nederlandse handleidingen die er al zijn.  Continue Reading

Creatief Review

Review: Letters! Moderne Kalligrafie & Handlettering (boek+werkboek)

Je kan mij altijd blij maken met boeken over tekenen en elke vorm van lettering (eigenlijk kan je mij altijd blij maken met bijna elk soort boek, maar dat terzijde). Gezien Nederlandse boeken over moderne kalligrafie en brushlettering nog een zeldzaamheid zijn, was ik meteen geïntrigeerd door dit boek toen ik ‘m bij Dille&Kamille zag liggen. Ik kwam, zag en (was ver)kocht. Continue Reading

Recepten Review

Getest: Koopmans Kokosmakronen

Als je me al wat langer volgt dan weet je zo onderhand wel dat ik niet een hele grote voorstander ben van bakmixen. Maar ik bak natuurlijk heel graag en ik deins er ook niet voor terug. Bakken ‘from scratch’ is voor mij niet zo ingewikkeld meer. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar heel anders over denken en bakken maar lastig vinden. Kijk, dan is zo’n bakmix zo gek nog niet. Je kan maar weinig fout doen.

Deze nieuwe bakmix van Koopmans voor kokosmakronen is wel héél eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is twee eiwitten en die hoef je niet eens stijf te kloppen.  Continue Reading

Review

Opening Ma Bella Cakery Amstelveen

Ik krijg wel eens vaker uitnodigingen of ik aanwezig wil zijn bij de opening van een nieuwe hotspot, festival of streektour o.i.d. Vaak sla ik het af omdat ik simpelweg niet kan, of het heel ver weg is of het draait om vlees en/of alcohol (ik ben vegetariër en ik drink geen alcohol).

Soms dan krijg ik een uitnodiging waarvan ik meteen denk “daar moet ik bij zijn”. De opening van Ma Bella Cakery was daar een van. Amstelveen is niet heel ver weg, het was in het weekend en het draaide natuurlijk allemaal om zoetigheid. Top!  Continue Reading

Review

Hotspot: Nul33 in Amersfoort

Amersfoort wordt steeds leuker en leuker. Leuke nieuwe restaurantjes, concept- en lifestyle stores schieten haast als paddenstoelen uit de grond. Maar dat vind ik helemaal niet erg, ik ben dol op nieuwe plekjes ontdekken en uitproberen, en vaak is het echt een aanwinst voor de stad.

Een hele fijne toffe nieuwe plek is Nul33. Ik heb er nu een aantal keer geluncht en is iedere keer weer een feestje.  Continue Reading

Review

Getest: Koopmans Rustiek Oerbrood

Ik ben absoluut geen fan van bakmixen. Ik begrijp heus wel dat ze makkelijk zijn om te gebruiken, maar ik maak liever alles zelf. Voor brood maak ik een uitzondering. Ik heb vele talenten, maar broodbakken is er zeker niet een van. Witte broodjes en kaneelbroodjes gaat nog wel, maar zodra er ingewikkelde gist, gluten en rijs processen aan te pas komen mislukt het bij mij vrijwel altijd. Vandaar ook dat ik heel nieuwsgierig was naar de nieuwe Koopmans Rustiek Oerbrood mix en deze broodbak-sukkel keurt het goed. Rustiek oerbrood koopmans
Continue Reading

Recepten Review

Getest: Dr. Oetker Verwen Carrot Cake

Als je mij al wat langer volgt dan weet je dat ik absoluut geen fan ben van bakmixen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat bedrijven als Dr. Oetker en Koopmans wel heel erg met hun tijd meegaan en het erg lastig wordt om sommige bakmixen te weerstaan. Ik kreeg een tijdje terug een perspakketje met twee bakmixen opgestuurd om te proberen; een red velvet cake en een carrot cake. Omdat de laatste twee taarten die ik heb gebakken al laagjes taarten zijn, bewaar ik de red velvet cake voor een andere keer en begin ik met de Verwen Carrot Cake. Dr. Oetker Carrot Cake Continue Reading

Review

Boekreview: Suikervrij – Sue Quinn

Gisteren schreef ik al over mijn ervaringen met zeven dagen suikerarm eten. Dat deden mijn man en ik op basis van het boek Suikervrij van Sue Quinn. Suikervrij is een boek dat suikervrij of suikerarm eten erg makkelijk maakt en een boek wat je niet verveelt met lappen tekst over de wetenschap achter suikervrij eten. Je kunt het boek hier bestellen! Continue Reading

Close