Review

Review: New York Kerstmis Bakboek

Ik ben dol op New York, ik ben dol op kerst en ik ben dol op bakken. Je begrijpt, ik word erg blij van een titel als New York Kerstmis Bakboek.

In het eerste opzicht is het een mooi boek. De foto’s hebben een heerlijke kerstige sfeer, ik krijg meteen zin om te bakken en het liefst stap ik vandaag nog in het vliegtuig naar NYC. Het lijkt er op dat een aantal doelen van het boek al zijn bereikt en dan heb ik het nog niet eens echt goed bekeken. Maar ben ik na het lezen nog steeds enthousiast?

New York Kerstmis Bakboek van Lisa Nieschlag en Lars Wentrup is opgedeeld in 3 delen; sweet Christmas cookies, holiday cakes en Christmas breakfast. Wat me meteen opvalt is dat een aantal recepten niet per se kerst gerelateerd zijn. Zo vind ik Lemon Cookies nou niet echt kerst schreeuwen. Maar goed, dat vind ik een klein detail. Het merendeel van de recepten is wel lekker winters en ik zie mezelf echt wel met een stuk Eggnog Cheesecake onder een dekentje op de bank zitten.

Bijna alle recepten spreken me wel aan en ze lijken me ook niet al te ingewikkeld. Ik denk dat een hele hoop mensen met dit boek wel uit de voeten kunnen. Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de donuts met appelwijn, cinnamon roll pancakes, de eggnog cheesecake, rugelach en de cheesecake cookies. Die laatste heb ik ook al gemaakt, maar die verdienen een eigen blogpost, dus die deel ik binnenkort!

Ik ben, naast de recepten, eigenlijk vooral fan van de vormgeving van het boek. Het is gewoon een mooi receptenboek. Het is niet te groot, lekker stevig, het bevat mooie winterse sfeerbeelden van NYC en ieder recept is voorzien van een foto, die trouwens stuk voor stuk prachtig zijn.

Toen het boek bij mij op de mat viel was ik al enthousiast, maar nu ik ‘m wat beter heb bekeken en er uit heb gebakken kan ik alleen maar zeggen dat dit een zeer waardevolle aanwinst is voor mijn bakboeken collectie.

Ik denk dat dit boek een heel leuk kerstcadeautje is voor iedere bakfanaat en New York liefhebber.

New York Kerstmis Bakboek van Uitgeverij Snor is verkrijgbaar voor €19,99 bij verschillende (online) boekhandels.

Dit artikel bevat een product dat is opgestuurd door een bedrijf of merk. Dit veranderd echter niks aan mijn mening.